ادم ِپن، محمد حسن وفایی، گلثوم میرزاده، خالد بهزاد و مجیب عزیزی - در سهایی برای بازار کاالهای قانونی و غیر قانونی افغانستان - تالقی کسب و کار زراعتی با انکشاف بدیل:

20.500.12592/x4g2gb

ادم ِپن، محمد حسن وفایی، گلثوم میرزاده، خالد بهزاد و مجیب عزیزی - در سهایی برای بازار کاالهای قانونی و غیر قانونی افغانستان - تالقی کسب و کار زراعتی با انکشاف بدیل:

25 Oct 2022

به طور خالصه، گزارش حارض این پرس شها را مطرح می کند: )1) بازیگران مختلفی که در پروژه مشارکت داشتند فعالیت ها و اثرات آن را چگونه می بینند و نتایج آن را چگونه قضاوت می کنند؟ )۲ر این موضوع چه چیزی را در مورد علت وجودی پروژه و اثرات آن بر اقتصاد مواد مخدر و فرآیندهای انکشافی در افغانستان بیان می کند؟ این امر به نوبه خود زمینه بررسی وسیع تر مدل انکشاف بدیل در رابطه با اهداف مبارزه با مواد مخدر را فراه. [...] دسته های متامیزی از پالیسی ها و رویه های مربوط به انکشاف بدیل، صحت، محو و ممنوعیت ]تریاک[ و امنیت وجود دارد که به لحاظ نظری به ترتیب وزارتخانه های زراعت و انکشاف دهات، صحت، قانون و نظم و امنیت، مسئول اصلی تدوین آن است. [...] تالقی کسب و کار زراعتی با انکشاف بدیل: در سهایی برای بازار کاالهای قانونی و غیر قانونی افغانستان 6 پروژه های انکشاف بدیل در افغانستان پروژه های انکشاف بدیل در افغانستان دو بازیگر کلیدی و حامیان اصلی مالی انکشاف بدیل، دول تهای بریتانیا و ایاالت متحده بود هاند، اگرچه آملان، اتحادیه اروپا، اتریش، جاپان، دامنارک و روسیه نیز در این امر مشارکت کرد هاند. [...] تالقی کسب و کار زراعتی با انکشاف بدیل: در سهایی برای بازار کاالهای قانونی و غیر قانونی افغانستان 1۲ CARD-F پروژه این بخش، با استناد به اسناد رسمی و مصاحبه با مقامات کلیدی گذشته دولت افغانستان در پروژه CARD-F ، در ابتدا پروژه، اهداف، محتوا، ساختارهای تشکیالتی، مراحل و مکان های تطبیق، و فرآیندهای نظارت و بررسی آن را ترشیح می کند. [...] در ابتدا، پنج EDP برای سه والیت -دو در بدخشان، دو در ننگرهار و یک در بلخ- شناسایی شد که مجموعه ای از فعالیت ها را در بر می گرفت، از مرغداری، زنبورداری، و محصوالت زمینی و گلخانه یی با ارزش )پیاز، کچالو، بادنجان رومی و بادرنگر.
Pages
66
Published in
Afghanistan
Title in English
Adam Epen, Mohammad Hassan Vafaei, Gulsum Mirzadeh, Khaled Behzad and Mujib Azizi - In the fields to market Afghanistan's legal and illegal crops - Alternative development of agricultural businesses: [from PDF fonts]